Thursday, August 23, 2012

BIARLAH IA KEKAL BEGITU

Rumah Wak Misbah Pasir Panjang 21/08/2012
Assalamualaikum Semoga dirahmati Allah.
Saban tahun kita semua berkumpul di rumah Wak Misbahkhulmunir di Pekan Pasir Panjang. Ia sudah menjadi seperti majlis resmi bagi mengekalkan hubungan adik beradik ipar duai anak anak sedara sepupu cucu dan cicit zurit embah dan kakik.
Ini lah masa dan ketika yang sangat sesuai untuk berkumpul semula setelah kita dipisahkan oleh jarak dan faktor pekerjaan masing-masing.

Alhamdulillah kehadiran kita semua walaupun mungkin ada perbezaan pandangan, latarbelakang dan pendidikan yang berbeza ia tidak merenggangkan hubungan diantara kita semua malah kita masih bergurau senda, mampu tersenyum dan ketawa, usik mengusuk dengan ceria berlapang dada dan tiada yang tersimpan di hati dan terpendam di jiwa. Kita berjaya mengenepikan ego dan pangkat, darjat dan keduddukan sesama kita dengan masing-masing merendah diri. Bak kata KTS gambar diatas sudah menceritakan segala-gala nya.

Biarlah ia kekal begitu
Kita merindui suasana ini dan InsyaAllah tahun hadapan  seisi keluarga akan bersama.
 Jumpa lagi.

2 comments:

kts said...

gambar ini sudah menceritakan segalanya padahari raya tahun ini. ceria, semangat, emosi dan harapan... harapan agar dapat berkumpul lagi ditahun hadapan..

DANURI SAKIJAN said...

Ada wajah wajah baru didalam gambar tu...dan juga wajah-wajah yang tidak kelihatan tapi dirasakan keberadaan nya moga ia sentiasa bertambah erat ikatan kekeluargaan...

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cna certification