Friday, October 23, 2009

CADANGAN AKAUN

Assalamualaikum..

seperti yang telah kita semua sedia maklum.. persatuan kita memerlukan dana untuk bergerak & juga tabungan untuk sebarang perkara.
saya mencadangkan agar kutipan yang dulu pernah kita kutip digerakkan semula, apa yang saya ketahui dana yang ada pada akaun persatuan pada puan samsiah berjumlah rm100 lebih sahaja. apa kata kalau kita mulakan tabungan bermula dengan setiap ahli yang telah berkeluarga membuat bayaran rm 216.00 setahun bermakna 18.00 sebulan. bagi yang telah bekerjaya (bekerja) bayaran rm 10.00 sebulan @ 120.00 setahun akan dikenakan.
bayaran boleh dibayar sekali setahun @ 2x . bermakna kita boleh mengumpul rm2352.oo

mungkin ada sesiapa yang mempunyai idea yang lebih baik?.

banyak aktiviti-aktiviti yang boleh kita jalankan dengan duit kutipan ini seperti membuat perjumpaan (gathering) ataupun membantu sesama ahli keluarga yang memerlukan. kalau dana kita banyak mungkin boleh kita usulkan untuk sebarang pelaburan bagi menggandakan dana yang sediaada.

sekian..

1 comments:

DANURI SAKIJAN said...

Cadangan ni sangat baik tapi kurang menarik perhatian. Cuba iklankan dengan tulisan ayat yang lebih menarik dengan pelbagai kelebihan offer diskaun ke kelebihan menjadi ahli dengan erti kata lain iklan lebih kreatif. Contoh. Kepada semua ahli kita sedang merancang membina empayar perniagaan keluarga sakijan saamah marilah kita masuk syer semoga satu hari kita ada perniagaan dan wisma sendiri yang dinamakan WISMA PERSATUAN HJ SAKIJAN DAN HAJJAH SAAMAH.

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cna certification