Monday, April 2, 2012

Selamat Hari Lahir

Assalamualaikum.
Semoga kita semua  dibawah lindungan nya dan dirahmati Allah SWT.
Semalam 1 April adalah hari kelahiran isteri saya yang dicintai.  Tiada sambutan istimewa bagi meraikan nya. Tiada juga juadah istimewa untuk disajikan kepada nya. Hanya sekadar ucapan selamat ulangtahun diucapkan kepada nya. Rasa nya ia lebih berbekas dihati. Dan ia menerima nya seadanya dengan hati yang terbuka luas.
Saya memetik tulisan dari blog Prof Kamil Ibrahim beberapa hari yang lalu.  Ia baik untuk kita renung dan amalkan..

Kisah hubungan suami-isteri yang akrab menjadi sebahagian daripada kisah kehidupan yang diidamkan.
Malah saya sangat teruja membaca satu hadis direkodkan oleh Abu Daud yang menjadikan amalan bangun malam seolah-olah sebagai pengikat kasih-sayang di antara suami-isteri.
Allahu Akbar, mudah-mudahan kita dan pasangan kita akan bertemu kembali di syurga Firdaus sebagai balasan atas  ikatan kasih-sayang dan saling cinta-mencintai di dunia dalam konteks beramal ibadat kepada Allah SWT. Baginda Rasululllah SAW menyatakan,

Allah SWT sayang kepada lelaki yang bangun malam kemudian mengerjakan sembahyang dan akan membangunkan isterinya dan kalau isterinya enggan, dipercikkan air di wajahnya. Dan Allah sayangkan perempuan yang bangun malam kemudian mengerjakan sembahyang dan membangunkan suaminya dan jika suaminya enggan, dipercikkan air ke wajahnya.
Di sana, cintanya tiada lagi penghujung. Ia kekal buat selama-lamanya.

Selamat Hari lahir Pn Faridah..

5 comments:

kts said...

hadiah paling berharga, panggilan haji ke baitullah. semuga mendapat haji yg mabrur.

DANURI SAKIJAN said...

Ya betul alhamdulillah kami sudah menjawab surat tawaran untuk tahun ini. Moga tazkirah kita boleh dimulai dengan secepat mingkin.

Suria said...

Salam dan semoga dirahmati Allah,

Selamat ulang tahun buat Kak Ida...didoakan semoga Allah melimpahi Kak Ida dengan kesihatan, kesejahteraan dan hati yang gembira.

Benarlah kasih sayang seorang suami tiada nilainya akan tetapi apalah salahnya memberikan sesuatu sebagai tanda menghargai seorang isteri. Adakalanya benda yang kecil mampu memberi makna yang mendalam...Semoga terus bahagia..

DANURI SAKIJAN said...

sedang meninjau-ninjau hadiah yang sesuai dari jepun..tapi harga nya agak tidak mengizinkan...

Anonymous said...

beli je kimono dan jangan lupe seliper jepun. ori punya.

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cna certification