Monday, February 6, 2012

jb 2 klg

assalamualaikum. marilah kita memanjatkan kesyukuran kehadirat Allah swt kerana masih memberi peluang kita menikmati kehidupan berkeluarga, dengan rasa kasih sayang dan penuh semangat hidup.


ana baru balik dari jb.
bertolak pukul 11 1/2. perjalanan ok, baik. walaupun trafic agak banyak, perjalanan tidak terhalang. ini nikmat kemajuan. ada highway. barangkali yg agak menggangu adalah chargenya. masuk dari jb, keluar di bkt. raja klang hampir RM50. pegi-balik ratus. minyak lagi, sebanyak itu juga nilainya.
seperti waktu kami pergi, kenderaan lebih banyak yg mengikut peraturan kelajuan. hanya segelintir dipandu laju. terutama kereta berjenama. merc, bmw, wv pasat atau jaguar. pemandu kelihatan lebih berwaspada setelah melihat sebuah bas expres disaman pulis. bagaimanapun ana tertanya-tanya didalam hati, apabila melihat sebuah kancil disaman pulis. memang kancil ini agak laju apabila memotong kami, tetapi banyak lagi kereta mewah lebih laju darinya; ironinya tidak pula ana jumpa kereta sejenis ini kena saman. lama ana menungkan.

morale of the story: berdoalah or mintalah selamat dalam setiap kerja dilakukan. kita tidak berdaya mengelak dari melakukan kesilapan, tetapi Yg Maha Adil akan memberikan keadilan terhadap kesilapan yg kita lakukan.

wassalam.

2 comments:

DANURI SAKIJAN said...

Jauh berjalan sampai hujung benua dah tu.Yang penting selamat. Bila trip kita nak menjelajah pulak ye...

kts said...

dh nak lupe. kena rancang baik-baik.
look intresting tu.

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cna certification