Tuesday, November 29, 2011

Seharian memandu

Semalam masih cuti sempena sambutan maal hijrah. Jam 10 pagi Emi &Co datang kerumah untuk mengajak saya survey tempat yang sesuai bagi mengadakan hari keluarga persatuan kita..
Tempat yang dituju ..Pantai Morib.

Sudah bertahun-tahun saya tidak ke morib. Apa yang ada disana seingat saya hanya pantai yang landai tapi tidak menarik kerana air nya yang keruh. Kami tiba disana jam 11 pagi. Pantai awam bersebelahan padang golf tidak ramai dikunjungi orang. Gerai jualan banyak yang tutup. terus berkereta naik ke atas menuju tanjung sepat. Di penghujung padang golf ada hotel baru. Impian Morib. kami singgah untuk mendapatkan maklumat. Hotel nya menarik juga ada kolam renang dan kawasan untuk bermain volleyball. Ada beberapa chalet yang mengadap laut selat melaka. Yang lain Blok bertingkat menempatkan bilik-bilik penginapan biasa. Gambar nya saya tak ada . Cekgu Syamsiah yang merkamkan foto sekitar kawasan tersebut. Tak tau bila dia nak upload kan. Kata nya senarai AJK dan tugas tugas serta senarai kumpulan sudah disiapkan.

Kami meneruskan perjalanan kali ini singgah di Gold Cost Morib. tak jauh dari situ. Bangunan seperti aprtment bertingkat-tingkat..Didalam nya ada taman tema air mini...rasa nya untuk buat hari keluarga tak sesuai. Perjalanan diteruskan ke Bagan Lalang..
Sudah lama tidak melalui jalan ini. terasa jauh manakala perut pula terasa lapar. Cuaca mendung sekitar jam 12 30 kami sampai di Golden Palm Gold Cost Sepang. Ia merupakan chalet yang didirikan bertiang tinggi diatas air. Di pantai sekeliling nya merupakan pantai awam. banyak gerai dan kami sempat makan laksa penang campur air hujan kerana tempias. Mengikut pemerhatian saya tempat ini juga tak sesuai untuk mengadakan hari keluarga..

Jam 3 petang kami kembali dan singgah di Jenjarum. Sempat memetik rambutan di rumah kak leha yang baru balik dari sungai petani selepas menghadiri majlis pernikahan anak lelaki beliau.
malam jam 8 malam saya ke Bandar Baru Salak Tinggi untuk menghanrtar arip ke kolej nya...hari yang memenatkan...
Tiada keputusan resort mana yang akan dijadikan tempat mengadakan hari keluarga kita yang dirancang akan diadakan pada 29 dis -1 jan nanti.... Siapa yanga ada idea kemukakan lah cadangan....

3 comments:

Anonymous said...

salam...
paman xsinggah seri maalysia bagan lalang???

DANURI SAKIJAN said...

Tak singgah bagan lalang lalu tepi je..hari dah hujan...Seri Malaysia masih berseri ke .... Sampai sekarang masih gagal mencari tempat untuk hari keluarga dan perhimpunan agung persatuan.... sapa-sapa ada idea menarik tempat yang boleh di cadangkan...

Anonymous said...

ok jer seri malaysia 2...
klu jd nk pegi kna boooking awal2...klu x xde koong nnti...
dlm selangor xbyk pilihan..
seri malaysia adelh..
PD paling senang..
Melaka msti xde kosong..
K.sel ade Hotel De Palma..

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cna certification