Saturday, August 10, 2013

SELAMAT HARI RAYA -MAAF ZAHIR DAN BATIN

Kami mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir Dan Batin kepada semua khalayak.
Solat sunat Aidil Fitri tahun ini kami ke Masjid Negeri Sultan Salahudin Abdul Aziz Syah. Kami pergi seawal jam 8.10 pagi untuk mendapatkan parkir yang agak selesa dan berdekatan.  Suasana nya meriah dengan pelbagai warna dan fesyen pakaian. Jelas kelihatan orang ramai yang datang dari pelbagai bangsa. Benar disini  kita berpeluang melihat mereka yang berkulit hitam, putih, coklet, berbangsa Bangla, Indonesia, Afrika, Pakistan, timur tengah dan berbagai lagi dengan tujuan yang satu bagi menunaikan solat sunat Aidilfitri. Entah dari mana mereka datang tidak lah saya ketahui. Apa yang pasti kehadiran mereka semua telah mendominasi suasana disekitar masjid ini dengan berbagai gaya dan fesyen. Ada yang datang dengan bas yang disewa khas oleh mereka. Ia memang meriah...

Pagi ini juga diserikan dengan kehadiran Sultan Selangor dan Anakanda beliau Tgku Amir. 8. 40 pagi Solat didirikan dan diikuti dengan khutbah. Solat sunat berakhir pada jam 9.30 pagi. Diluar masjid sesi bergambar kelihatan meriah oleh para jemaah yang datang dari pelbagai negara. Sudah pasti ini merupakan peristiwa yang menarik bagi mereka dan bakal di kongsi bersama dengan keluarga di tanahair. Ia seumpama berhari raya di Luar Negara.

Seperti biasa jadual kami berhari raya dengan mengunjungi saudara mara sebelah isteri di Jenjarum Banting. Ia kunjungan sehari suntuk dan berakhir disebelah petang. Hampir maghrib kami tiba di rumah KTS diKelang. Ia rumah terakhir kami pada hari ini. Malam nya kami pulang kerumah di SA kerana sepanjang baris kejiranan kami hanya ada dua buah rumah sahaja yang tinggal tidak pulang ke kampung termasuk rumah kami. Menjadi tanggungjawab kami juga untuk mengawasi keadaan diperumahan kami sepanjang mereka pulang beraya ke kampung halaman masing-masing.

Salam AIdil Fitri dari halaman rumah kami SA



Di rumah KTS - Kelang
Jumpa lagi...
ALLOHUAKBAR WALILLAHILHAM....


2 comments:

kts said...

Raya 1 ana tak kemana... loro...
Baju pun tak pakai...
Mujur nuri datang..
Adalah macam raya sikit
Sebab dia datang bersampin.
Maaf zahir batin..
1434 H

DANURI SAKIJAN said...

Dah jadi wong tuek ..macam tu lah jaga rumah..

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cna certification