Saturday, January 1, 2011

SELAMAT TAHUN BARU MASIHI 1-1-11

Assalamualaikum. Semoga kita semua diberkati Allah, Selawat dan salam kepada Nabi Muhammad SAW Nabi Besar junjungan kita.

Selamat tahun baru Masihi 2011. Sudah genap satu dekad yang lalu kita melalui "New Millenium" abd ke 21 dan kini kita telah memasuki dekad yang kedua. Dekad yang kedua ini ana telah memulai nya dengan menyambut di rumah sendiri di Bandaraya Shah Alam. Memang banyak kelainan nya menyambut tahun baru dan permulaan dekad baru di rumah sendiri dengan ketika masih diperantauan. Meskipun tempat tinggal ana ini semakin mengecil jika dibandingkan dengan tempat tinggal semasa di perantauan ia masih tetap seperti sebuah taman didalam syurga. Raudah yang pernah ana ziarahi pun rasa nya lebih kecil dari rumah ana ini, namun ia tetap menjadi asakan muslimin dan muslimat dari seluruh dunia berpusu-pusu mencari ruang untuk mendapatkan keberkatan nya. Semoga ana dan kalian dapat mengunjungi nya lagi.

Sudah agak lama ana menyepi dari mengunjungi blok persatuan kita ini. Lantaran kesebokan ana menguruskan hal perpindahan, hal keluarga, persekolahan anak-anak, mengemas rumah dan pelbagai lagi yang sehingga kini masih ada yang belum selesai meyebabkan ana meninggalkan seketika blog yang kita sayangi ini. Nampak nya sepeninggalan ana blog ini juga seakan sepi dan kurang meriah nya. Hanya entry KTS sahaja itu pun dah agak lama tak up dated serta tiada sebarang komen. Mungkin hujung tahun masing-masing sebok untuk menguruskan hal hal keluarga dan diri sendiri disamping mengisi perkara-perkara yang belum diselesaikan sepanjang tahun 2010.

Ana telah mendaftar bertugas secara rasmi di UiTM Shah Alam pada 2 hb Dis yang lalu dan Seluruh barang barang ana berpindah pada 16 hb Dis 2010. Namun sehingga kini ana belum memulakan tugas rasmi lantaran cuti semester akan berakhir pada 2 hb Januari. Kesepatan yang ada ini ana gunakan untuk mengemas rumah dan menguruskan keluarga. Ada juga sedara mara yang datang berziarah antara nya Paman Emi, Embah Pah Kak Leha dan Kang Misbah sekeluarga termasuk Sahari. Yang lain-lain mungkin mengikut giliran akan datang. Walauapa pun ana sekeluarga telah selamat berpindah dan kembali semula kerumah sendiri. Rasa nya begitulah putaran hidup ana kelihatan nya setiapkali dekad baru bermula ana akan berada di tempat yang lain. Memulakan hidup baru, merancang masa depan yang berbeza setiap kali dekad bermula.

Apa pun marilah kita mulakan tahun baru 1.1.11 ini dengan tekad dan azam semoga kita membina hidup bersama keluarga masing-masing dengan lebih bertakwa, menambahkan keimanan, tidak meninggalkan solat disamping berusaha mencapai kejayaan dalam bidang dan kerjaya masing-masing, dimurahkan rezeki yang halal dikurniakan kesihatan yang baik diperkukuhkan hubungan kekeluargaan dan persatuan kita, saling bantu membantu tidak berhasad dengki dan iri hati dan sentiasa dipelihara oleh ALLAH agar terhindar dari sebarang musibah Amin.

Jumpa lagi

Shah Alam 1.1.11

1 comments:

kts said...

betul kata nuri,
semuga tahun baru ini dapat memberi kebahagiaan kepada kita semua. tetapi bagi ana ianya semakin mengerikan dan menyesakkan. dgn menyedari bahawa penghujung semakin hampir.

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cna certification