Wednesday, December 23, 2009

MAKLUMAT KELUARGA BAH. 2


Assalammualaikum kpd smua ahli keluarga ku,
terima kasih ats maklumat keluarga yg telah anda berikan TETAPI masih byk lg fam. yg belum memberi apa2 maklumat.
Setakat ni fam. paman amy dan fam. shahri je dh lengkap cuma klu leh emailkn skali gmbr fam. tp sorg2 punyelh.
So ingin sy seru skali lg, tlg berikan maklumat keluarga masing kepada saya melalui blog ini atau email kpd muhamadnahar@gmail.com

maklumat yg saya perlukan:
1. maklumat kakek.
2. maklumat keluarga masing2 termasuk tarikh nikah dsb.
3. nama penuh anak2.
4. gambar setiap org.

kerjasama anda semua amat dialu-alukan.
sekian, terima kasih.

11 comments:

SaudagarKelapa said...
This comment has been removed by the author.
Khairul Naim said...

ape nih..
kitowg da smbut bfday kak uya r smlm..
heeheheee..


p/s: naim wakil kak uya..
hahahaha

SaudagarKelapa said...

xde..no wakil2! dun buat2 lupe ye! 30 dec.. hahaa

salbiah said...

eh..btol la...nant senang2 kite upload gamba ktorg sambut bezday kak uya tu... tp syg.. kak uya xdek.. kan, naim???? huhu..

p/s: eleh... seb bek jer naha nk detail family.. klo x kak uya mesti nk secretkan kan.... haha... =)

SaudagarKelapa said...

mana ada secret la. kak uya tak suke secret2 nih. secreto de amor tau la.. hehee..
tapi tak kira!mana buleh wakil! naim bln 9.. mana sama kak uya! hahaa..

nurul said...

saje nk cibuk....jgn lupe 10 jan ni erk...hehehe

nurul said...

ni details fmly wak pasir pnjg...yg kiter tau je erk...:
1. Misbahkhul Munir b. sakijan 21 Jan 1953
2. Ngasrimah bt. Mohd Yunus 21 Nov 1953
3. NurulHuda bt. Misbahkhul Munir 10 Jan 1987
4. Nor Hadijah bt. Misbahkhul Munir 6 Mei 1990
5. Hanisah bt. Misbahkhul Munir 6 Mac 1993

yang lain igt tarikhnye tp lupa tahun....hihi..

halimi sakijan said...

adui apa cerita sala silah keluarga nie dah up blm

paman emi tambah kalau salah harap betul;kan

m.azlan 1977
shahrunnizam 1979
shahri 1983

PAMAN NOK said...

DANURI SAKIJAN 13-09-1962
FARIDAH BT BASRI 01-04-1960
SYAZANA BT DANURI 24-03-1987
MUHAMMAD 'ARIF BIN DANURI 24-11-1990
MUHAMMAD 'AFIQ BIN DANURI 20-04-1994
NUR ARINA BT DANURI 02-05-1996

Ini Iqbal Nasir said...

Sebenarnya usul salasilah ini seperti di katakan bibik Syam, sayalah yang mengusulkan. Namun, saya tak keberatan andai sesiapa juga dapat melaksanakan kerana saya sendiri banyak kekangan daripada melakukannya. Namun, asal sebenar saya mengusulkan cadangan ini bukan sahaja untuk diguna pakai sebagai rujukan folio untuk tugasan-tugasan di sekolah, namun lebih lagi dari itu. Saya berharap agar ada juga diselitkan cerita yang berunsurkan ke"hero"an sebagai pemangkin untuk saudara-saudara yang lain akan lebih excel di masa hadapan, supaya kita dapat berbangga dengan keturunan sendiri dari mengagungkan Donald Trump atau Bill Gates sebagai contohnya. Hidup ini umpama wayang. Pastinya ada cerita yang menarik boleh dikongsi yang mampu menewaskan jalan cerita Avatar atau 2012 yang tak memberi manfaat itu, tapi saya tak menghalang anda menonton, saya juga menonton filem2 tersebut. Namun, saya mahu kalau ada cerita2 menarik yang boleh dijadikan pembakar semangat kepada kita. Kalau ada cerita sejak dari Tanah Jawa lagi bagus. Tapi, saya sangat menghargai usaha yang dilakukan ini. Saya tak kondem ya...cuma saya nak lebih sahaja. Ini cadangan dan pandangan peribadi saya sahaja, terpulanglah untuk melaksanakannya. Saya memang belum mampu melaksanakannya.

halimi sakijan said...

betul sperti kata iqbal. mungkin kalau dah setel salasilah keluarga sakijan saamah ini,.. mungkin kita boleh kaitkan dengan susur galur (betulker aku tulis nie) daripada yang sebelum keluarga sakijan saamah. dengan kata lain boleh relate dengan sepupu-sepupu yang lain. step-by step seperti contohnya step 1-cari siapa adik beradik kakik & embah. 2-cari anak-anak mereka 3-seterusnya mesti mereka tahu anak-anak mereka kan. 4- mungkin atuk mereka pulak kan. bukannya apa sementara masih ada orang-orang veteren yang mungkin masih tahu susur galurnyer spt bibik tie & wak miskiran dan wak misbah & isteri, embah pah / embah roh / embah own / atau mungkin En kasut tanpa stikeng ker @ sesiapa saja yang mungkin boleh menceritakannya (yang mungkin pernah mendengar cerita tersebut.

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cna certification